Dobrodošli na Avtoforum.net. Kliknite tukaj za registracijo.
Registracija je brezplačna in vam vzame le minutko časa, omogoča pa vam uporabo vseh funkcij foruma.

Fiat X1/9 BERTONE

Tema o avtomobilističnih srečanjih, prireditvah in avtomobilističnih klubih.

Fiat X1/9 BERTONE

Neprebrana objava X19 » 04.04.2015, 17:43

V dogovoru z moderatorjem objavljam prispevke o tem zanimivem vozilu
in o našem društvu lastnikov teh vozil.
Register X1/9 vozil na današnji dan pravi, da je v Sloveniji 31. lastnikov
z kar 38 vozili Fiat X1/9 Bertone v Sloveniji :eek
Od tega jih 17. vidimo registriranih na cesti,
ostali pa počivajo in čakajo na boljše čase (in redke dele).

za začetek nekaj še neobjavljenih fotografij:
Priponke
PHOT0007 (640 x 480).jpg
PHOT0007 (640 x 480).jpg (96.1 KiB) Videno 662 krat
P4100069_2 (640 x 480).jpg
P4100069_2 (640 x 480).jpg (202.5 KiB) Videno 662 krat
fiat_x1-9_2011-18 (640 x 425).jpg
fiat_x1-9_2011-18 (640 x 425).jpg (273.45 KiB) Videno 662 krat
fiat_x1-9_2011-16 (425 x 640).jpg
fiat_x1-9_2011-16 (425 x 640).jpg (282 KiB) Videno 662 krat

7 uporabnikom je to všeč.
X19
 
Prispevkov: 77
Všečkov: +274
Pridružen: Apr, 2015

Re: Fiat X1/9 BERTONE

Neprebrana objava X19 » 04.04.2015, 18:14

Moja zgodba o avtomobilu Fiat X1/9 Bertone se je začela daljnega leta 1974, ko smo kot najstniki vzdihovali ob testu tega avtomobila v takratni popularni reviji Avto magazin. Kako smo zavidali novinarjem, ki so ga lahko vozili in še hvalili so ga, od poskočnega motorja, do odlične lege na cesti.
S svojo živo rumeno barvo je še bolj izstopal iz množice fičkov, spačkov, škod, kar si takrat najbolj pogosto videl na naših cestah. poimenovali so ga: zapeljivi posebnež, prijetna igrača in baby Ferrari.
Danes so na žalost testi v teh revijah takšni, kot bi bral reklamni letak za avtomobil.
No, zato pa imamo zanimive bloge, forume in spletne strani, kjer se lahko zabavamo ob zanimivem branju.
Če bo zanimanje za ta prispevek, bom objavil nadaljevanje,
drugače si pa preberite scan kako so včasih testirali in pisali v avtomobilističnih revijah.
Na koncu testa, so tudi razbili avto, ampak so ugotovili, da ima odlično lego na suhem cestišču,
pa malo manj dobro na mokrem(aquaplaning), Si težko predstavljam, da bi v današnjem času novinar obdržal službo, če bi poskušal mejne zmogljivosti vozila in bi vrnil razbiti avto.

Slika
Slika
Slika
Slika

7 uporabnikom je to všeč.
X19
 
Prispevkov: 77
Všečkov: +274
Pridružen: Apr, 2015

Re: Fiat X1/9 BERTONE

Neprebrana objava X19 » 05.04.2015, 07:06

Zgodovina tega vozila je zelo zanimiva:
začne se v poznih 60. letih v oblikovalski hiši Bertone, kjer sta glavni oblikovalec Marcello Gandini in njegov šef Nuccio Bertone ravno končala z izdelavo prototipa, iz katerega je kasneje nastal Lamborghini Miura.
To je bil Gandinijev prvi izdelek pri Bertoneju, ki je že požel veliko uspeha (tudi serijsko izdelavo odobreno s strani Lamborghinija). V tovarni Bertone so imeli tisti čas že en uspešen model v proizvodnji, Fiat 850 Sport Spider, ki pa se mu je življenska doba iztekala. Bertone je tako dosegel zaupanje šefov Fiata, da je sposoben samostojno izdelati uspešen model. Tako je dobil naročilo za izdelavo športnega modela na osnovi takrat komaj predstavljenega Fiata 128 (pri nas pozneje poznan kot Zastava 101).
Nastal je Bertone Runabout. Ta prototip so prvič pokazali na avtomobilskem salonu v Torinu l.1969, pod imenom Autobanchi Runabout. Bil je očitno dobra ideja, da se je Fiat odločil, da gredo s razvojem naprej skupaj z Bertonejem.
V tistem času so v Bertoneju nastali tudi drugi znani avtomobili, ki so zaznamovali razvoj avtomobilizma.
To so bili npr. Lancia Stratos, pa za mnoge še danes eden izmed najlepših avtov in začetnik brezčasne oblike Lamborhinija, ki se še danes delno pojavlja na teh novih bikih-Countach, seveda pa so v tajnosti razvijali tudi športni model za množice X1/9, kot je bilo ime prototipu še pri Bertoneju.
Tako je bil leta 1972, teden dni po salonu v Torinu Fiat X1/9 predstavljen. Ime pa je ostalo tudi v proizvodnji.
Šefi Fiata so bili navdušeni nad njim, ter so odobrili proizvodnjo, kljub zelo revolucionarnim rešitvam tega športnega Fiata. Na salonu namreč po ukazov šefov iz Torina namreč ni smel nastopiti,
saj so ocenili, da bi preveč zasenčil novi Fiat 126 (pri nas bolha, pičipoki..), ki je bil tržno bolj pomemben model za Fiat.
Serijska proizvodnja se je začela novembra 1972.
Kot zanimivost, pri nas se je pred leti pojavil model iz tega leta, ki je imel serijsko št. 000007,
a je po burni zgodovini na koncu pristal za dele.
Italijani so z njim čez mejo v 80. letih "švercali", saj je bil idealen za takšne stvari zaradi čudnih postavitev rezervoarja, rezervne gume itd.
Dodaten rezervoar so montirali v sprednjo haubo, originalen rezervoar, ki pa je za šoferjevim sedežem vgrajen pokonci, so predelal v prostor za tihotapljenje. Avto je bil zaplenjen na naši carini in kasneje prodan
v Slovenijo. Zadnji uradni lastnik ga je nato iz neznanega razloga dal napisati na ženo in ker sta se nato čez leta ločila-tudi zaradi tega avta. Mož je divjal in povzročil nesrečo, žena pa na sovozniškem sedežu.
Bertone je dobro prestal nesrečo, zvit blatnik in zlomljena sprednja desna luč, a žena je zahtevala ločitev in tudi polovico premoženja, ter seveda avto, ki je bil pisan na njo.
Sam sem ta avto gledal, a se nisem odločil za nakup, saj mož ni imel pooblastila bivše žene za prodajo.
Tako je avto nato kupil nekdo iz Dolenjske in nato prodajal posamezne dele.
Sem pa uspel pozneje kupit vsaj nekaj raritet tega unikatnega vozila.
Priponke
Fiat-126-1972-1600-01 (640 x 480).jpg
zaradi njega se X1/9 ni smel predstaviti l.1972 v Torinu
Fiat-126-1972-1600-01 (640 x 480).jpg (155.16 KiB) Videno 641 krat
Fiat-X1-9-1972-hd (640 x 480).jpg
X1/9 iz leta 1972
Fiat-X1-9-1972-hd (640 x 480).jpg (117.42 KiB) Videno 641 krat
dsc01214o.jpg
replika prototipa iz l. 1969 slikano v Padovi 2012
dsc01214o.jpg (289.21 KiB) Videno 641 krat
Zadnjič uredil X19, dne 05.04.2015, 07:23.

7 uporabnikom je to všeč.
X19
 
Prispevkov: 77
Všečkov: +274
Pridružen: Apr, 2015

Re: Fiat X1/9 BERTONE

Neprebrana objava šinki » 05.04.2015, 08:07

Zanimiva tema, komaj čakam nadaljevanje. Moj (skoraj) sosed ima takega, prvi lastnik, avto je resnično kot nov, pa ni bil nikoli obnovljen. Se pa z njim zapelje le parkrat na leto, na razna srečanja itd...

Aja, če te smem popraviti, Fiat 128 pri nas ni bil znan kot zastava 101 ampak kot zastava 128 ;-)
Zadnjič uredil šinki, dne 05.04.2015, 08:23.

3 uporabnikom je to všeč.
šinki
 
Prispevkov: 193
Všečkov: +526
Pridružen: Nov, 2013
Kraj: idrija - kanomlja

Re: Fiat X1/9 BERTONE

Neprebrana objava X19 » 05.04.2015, 12:17

nadaljujemo
Čeprav je bila cena X1/9 na začetku precej visoka, je bil avto prodajna uspešnica.
Malo vozil je namreč nudilo toliko užitka in zabave v vožnji, kot mali dvosed.
Takrat poznani testni voznik Peter Windsor iz Anglije (kot danes Jeremy Clarkson iz Top Gear)
je svoje mislil strnil v samo dve besedi "baby Ferrari".
Veliko pa je k reklami pripomogel tudi takrat znani dirkač F1 Clay Regazzoni, ki je izjavil,
da je to prvi serijski avto, ki se vozi in obnaša kot Formula 1.

Zgodovina prototipov s kodno oznako X1 pa je zelo zanimiva:
X1/1 je postal Fiat 128
X1/2 je postal Autobianchi A112
X1/3 je postal Fiat 130
X1/4 je postal Fiat 127
X1/8 je postal Lancia Montecarlo
X1/9 je postal torej X1/9

Fiat X1/9 je bil zgrajen izredno togo in trdno. Eden od razlogov je bila načrtovana prodaja v ZDA,
kjer so ravno načrtovali nove varnostne predpise (prve crash teste).
Načrt novih predpisov je bil, da morajo biti varnostne zahteve enake za velike ameriške limuzine,
kot tudi odprte športne avte, kot je bil naš X1/9. Rezultat teh naprednih načrtovanj avtomobila je bil,
da je X1/9 skupaj z novim Volvom bil edini, ki je prestal crash test pri 70 km/h in prevračanje pri 120 km/h, ne da bi se pri tem potniška kabina bistveno deformirala. Potem so američani ugotovili, da večina njihovih cestnih križark ne ustreza varnostnim zahtevam in so zmanjšali kriterij crash testov...
Zaradi vsega tega je X1/9 dosegel zelo dobro togost in dinamiko,ki je omogočala vgradnjo močnejših motorjev, kot sta bila originalna 1300 ccm in pozneje 1500 ccm.
Prvi, ki se je lotil X1/9 je bil hišni tuner Abarth. L.1973 je vgradil 1840 ccm motor v
Fiat X1/9 Abarth 2000. Ta motor je razvil okoli 200 KM ob 750 kg teže vozila!
To bi lahko bil nov Fiatov rally avto, če se nebi Fiat odločil za Lancio Stratos.
Dallara (konstruktor v tistem času več Ferrari in Lamborhini motorjev) je prav tako
razvil verjetno najbolj znano športno verzijo poimenovano X1/9 Dallara Icsunonove.
Iz standardnih 1300 ccm je razvil motor z 1600 ccm s svojo 16 ventilsko glavo.
Tako je dobil celih 200 KM, avto pa je imel zaradi delno plastične karoserije
(vrata, haube, blatniki) samo 650 kg ! Icsunonove pomeni "X19" v italijanščini, seveda.
Tak dirkalnik še danes videvamo na dirkah starodobnikov na zahodu.

Proizvodnja standardnega modela je potekala od l.72 pa vse do l.88, zadnje modele pa so sestavili celo
še v l.1990 z deli iz skladišča. povsod na tem avtu je opaziti vidna pozornost Bertoneja, da bi sestavil sicer drugačen, a vseeno uporaben avto, katerega je moč kasneje tudi vzdrževati.
Drobne domislice so zelo lepo izvedene, npr. streha ki se zloži v sprednji prtljažnik, rezervno kolo in rezervoar pokončno za sedeži,
dva uporabna prtljažnika itd. Glede na razpoložljive podatke je bilo narejenih okoli 160.000 X1/9.

7 uporabnikom je to všeč.
X19
 
Prispevkov: 77
Všečkov: +274
Pridružen: Apr, 2015

Re: Fiat X1/9 BERTONE

Neprebrana objava X19 » 05.04.2015, 12:41

Seveda v tistih časih na naših cestah tega posebneža nisem videl, pozabil pa tudi ne.
Dosti pozneje, v osemdestih letih sem zasledil, da ima novinar avto magazina doma X1/9 ua hobi in dušo, kot se je sam izrazil. poimenoval ga je Bertoncelj. Seveda smo mu zavidali, da je poleg vseh testih vozil izbral ravno ta avto, ki ga še vedno ni bilo videti na naših cestah.
Še pozneje v devedesetih, ko so začeli ljubitelji oldtimerjev uvažati avtomobile, so se začele pojavljati
informacije kje v Sloveniji je tak avto.
Tako sem po dolgih letih prišel tudi sam do svojega sanjskega vozila, ki je mladost preživel v Nemčiji.
Seveda so se potem začeli problemi z obnovo, posebej pločevina je pri teh vozilih komplicirana za obnovo, zato sem moral poiskati še en avto z boljšo pločevino.
Imel sem srečo, da sem tak avto našel v Sloveniji, potem ko je prejšnji lastnik tudi obupal nad obnovo.
Pripeljan je bil iz sončne Kalifornije z odlično pločevino, pa toliko slabšo mehaniko. Tako sem lahko končal projekt, trajajoč tri leta iskanja delov po sejmih, internetu, ter seveda generalne obnove vozila.
Končno je l. 2009 Fiat X1/9 Bertone prvič zabrnel na nepopisno veselje mene in mojih prijateljev,
ki so mi pomagali pri obnovi. Potem smo rabili še kakšno leto, da sem popravili vse otroške napake
ki se pojavijo, ko sestaviš vozilo na novo.
Takšne in podobne zgodbe imajo tudi ostali slovenski ljubitelji teh vozil,
ker imamo pri nas nekaj res neverjetno lepo obnovljenih X1/9.

Od l.2010 smo se lastniki teh vozil tudi začeli povezovati zaradi informacij o obnovi
in seveda prepotrebnih delih za našega ljubljenčka.
Padla je tudi ideja, da bi naredili 1. slovensko srečanje teh vozil.
Do tedaj so bila srečanja teh vozil v Evropi najbolj znana pri Hrvatih, ki so spretno združili
lepoto njihove dežele z lastniki teh poletnih vozil na srečanje X1/9 Croatia tour.
Sam se nisem mogel udeležiti nobenega njihovega srečanja, saj je bilo zadnje l. 2010,
so mi pa udeleženci povedali, da je v boljših časih prišlo tudi preko 50 teh Bertonejev.
Seveda je bila tudi lokacija atraktivna zaradi obmorske lege,
kar je privabilo predvsem Avstrijske, Nemške in Nizozemske ljubitelje teh vozil.
Zadnjič uredil X19, dne 05.04.2015, 12:42.

5 uporabnikom je to všeč.
X19
 
Prispevkov: 77
Všečkov: +274
Pridružen: Apr, 2015

Re: Fiat X1/9 BERTONE

Neprebrana objava X19 » 05.04.2015, 12:49

Leta 2012 smo tako organizirali 1.slovensko srečanje X1/9 vozil.
Kljub neizkušenosti in organizacijskim problemom,
ter povrhu seveda slabim vremenom :cry
smo uspeli na prvo srečanje privabiti 13 vozil X1/9 iz Slovenije in Hrvaške,
Srečanje se je odvijalo pretežno na Koroškem s postankom na letališču Slovenj gradec,
pa nato prelepo vožnjo skozi Koroško vse do Vrbskega jezera v Avstriji.
K sreči smo imeli organizirana spremeljevalna vozila- dva kombija s katerim so se nekateri udeleženci peljali do Vrbskeg jezera, saj smo v slabem vremenu morali prepeljati tudi več 100 km.

nadaljevanje sledi..
Zadnjič uredil X19, dne 05.04.2015, 12:49.

6 uporabnikom je to všeč.
X19
 
Prispevkov: 77
Všečkov: +274
Pridružen: Apr, 2015

Re: Fiat X1/9 BERTONE

Neprebrana objava X19 » 05.04.2015, 17:48

kje smo ostali?
aja 1.slovensko srečanje X1/9 vozil.
Traso, ki smo si jo zamislili za srečanje je bila res naporna, predvsem pa predolga že v lepem vremenu, ne pa v dežju z športnimi vozili starimi okoli 40. let. Tako smo se vozili do Vrbskega jezera v Avstriji celi dve uri na eno stran, vmes pa so nas kratkočasile plohe in nevihte.
K sreči smo imeli s seboj dva kombija, da so se lahko najbolj utrujeni šoferji vozili v kombiju,
pa še malico in pijačo smo imeli s seboj.
Je bil pa izlet poplačan, ko smo prišli na Vrbsko jezero, ki upravičeno nosi ime
avstrijski Monte Carlo.
Vreme se je prebudilo in pričakalo nas je sončno vreme z pogledom na prelepo jezero in okolico.
Tam smo po balkanski navadi iz kombijev dali mize na sonce in naseckali malico. Njami, je bilo dobro.
Avstrijci so nas sicer čudno gledali, k sreči pa smo imeli vsaj novejše nemške kombije :D
Seveda smo imeli še enega aduta v rokavu, to je bil nemški klub X1/9,
ki je isti dan organiziral srečanje v istem kraju (kakšen slučaj). :)
Skupaj z avstrijci, nemci in nizozemci smo imeli potem debato o naših vozilih.
Malo nas je šokiralo dejstvo, da je bilo naših sedem X1/9, s katerimi smo bili v Avstriji,
zelo lepo ohranjenih ali obnovljenih proti njihovim 13 vozil X1/9 :ok

2.slovensko srečanje X1/9 vozil smo organizirali skupaj z Fiatovim zastopnikom,
ki je naredil l. 2013 dan odprtih vrat Fiat vozil. Predstavili smo se pri vhodu na avtopoligon Vransko, bili smo VIP gostje, kljub manjši udeležbi smo imeli lep dan, pa še preizkusili smo lahko
najnovejše Fiate na stezi Vransko.
3.slovensko srečanje X1/9 vozil smo naredili istega leta jeseni malo pred zimo.
Srečanje je bilo v manjšem obsegu in je vključevalo vožnjo po savinjski dolini
in zaključek z slastno večerjo ob dobri družbi in debatah o naših oldtimerjih.

4.slovensko srečanje X1/9 vozil leta 2014 je potekalo je v Celju in okolici. Privabili smo 12 vozil X1/9 in seveda lastnikov z ženami, prijatelji in prijateljicami, tako da nas je bilo 30. ljubiteljev, ki je uživalo v dobri družbi. Pridružila sta se nam tudi dva stara Citroena in Zastava. Najdaljšo pot je prevozil z X1/9 prijatelj iz Dalmacije-550 km do srečanja, najdaljšo pot pa je imel ljubitelj in lastnik X1/9 iz Kalifornije, ki je imel do srečanja 9959 km :eek
Je pa res, da je bil pri prijatelju v Sloveniji na obisku, in ko je izvedel za naše srečanje,
se nam je seveda pridružil. Kot vedno je bilo pestro: ogled Celjske znamenitosti mesto pod mestom, Celjski Grofje, Radmirska zakladnica, panoramska vožnja skozi Savinjsko dolino
in pa kulinarična razvajanja v kampu Menina.

Vsako leto jeseni ne manjkamo tudi na srečanju X1/9 vozil pri Damiru iz Čakovca, ki že več let združuje hrvaške ljubitelje X1/9. Tudi to srečanje je vsako leto odlično organizirano, tako da smo stalni obiskovalci njegovega srečanja.

Če ste se z branjem prebili do konca, dobite za nagrado nekaj še nikoli objavljenih fotografij
in utrinkov iz naših srečanj
Priponke
PHOT0018 (640 x 480).jpg
PHOT0018 (640 x 480).jpg (120.72 KiB) Videno 593 krat
1 (640 x 434).jpg
1 (640 x 434).jpg (195.04 KiB) Videno 600 krat
Zadnjič uredil X19, dne 05.04.2015, 18:17.

5 uporabnikom je to všeč.
X19
 
Prispevkov: 77
Všečkov: +274
Pridružen: Apr, 2015

Re: Fiat X1/9 BERTONE

Neprebrana objava X19 » 05.04.2015, 17:55

pa še par fotografij
Priponke
P1120434 (640 x 480).jpg
P1120434 (640 x 480).jpg (226.02 KiB) Videno 595 krat
P1120419 (640 x 480).jpg
P1120419 (640 x 480).jpg (193.3 KiB) Videno 595 krat
DSC_0318 (640 x 425).jpg
DSC_0318 (640 x 425).jpg (220.57 KiB) Videno 595 krat
x1_0001 (640 x 494).jpg
x1_0001 (640 x 494).jpg (263.97 KiB) Videno 595 krat
x1 (456 x 640).jpg
x1 (456 x 640).jpg (120.25 KiB) Videno 595 krat
Zadnjič uredil X19, dne 05.04.2015, 18:01.

6 uporabnikom je to všeč.
X19
 
Prispevkov: 77
Všečkov: +274
Pridružen: Apr, 2015

Re: Fiat X1/9 BERTONE

Neprebrana objava Zeko124 » 07.04.2015, 16:26

Odlična predstavitev :ok ! Avto je legendaren, sem ga gledal v živo enkrat in me je kar fasciniral, čeravno je za moj okus malenkost preškatlast. :blush :ok

4 uporabnikom je to všeč.
Zeko124
Uporabniški avatar
 
Prispevkov: 2366
Všečkov: +5315
Pridružen: Apr, 2013
Kraj: Vsepovsod
Avto: Cimos Ami8 Berline

Naslednja

Vrni se na Srečanja in klubi